Inmiddels een vertrouwd gebeuren in Wijlre: De bijzondere muzikale producties van onze Harmonie.

Na het ‘Amerika’ concert in 2003, het spetterende promsconcert in 2005, het filmconcert in 2007, het Musical concert in 2010 en het Europaconcert in 2014 maken we weer een muzikale reis met ons

GALA CONCERT

Een programma afgewisseld met allerlei muziekstijlen. Zo hoort u uit de klassieke wereld o.a. de Florentiner March, een spetterende ouverture uit Oberto van Verdi, Heia in de Bergen uit de Csárdásfürstin, maar ook het door Pavarotti vertolkte Miserere. Uit het hedendaagse repertoire spelen we o.a. muziek van Elvis Presley, bigbandmuziek van Glenn Miller, Ik leef niet meer voor jou van Marco Borsato en Mien Limburgs Landj van de Schintaler. Maar dat is nog lang niet alles want ook John Lennon met Imagine, de opzwepende Ierse muziek van Riverdance komen voorbij en ook een Pasodoble uit Spanje wordt ten gehore gebracht. Dit is slechts een greep uit het avondvullende programma van dit GALACONCERT dat de harmonie o.l.v. dirigent Roel Meessen uitvoert. Hierbij wordt de harmonie ondersteund door een combo.

Het programma wordt geopend door onze gouden WMC-drumband o.l.v. Chris Luyten met een solistisch optreden van Astrid Wijnandts die samen met de drumband Gabriellas Sang van Stefan Nilsson uitvoert.

Voor de solistische zanginvulling van ons programma hebben we beslag weten te leggen op twee rasartiesten nl.
Fenna Ograjensek, sopraan, is een veelgevraagd én veelzijdige zangeres. Ze heeft met alle grote orkesten op de hele wereld gezongen, maar werkt ook vaker mee aan muziekproducties van harmonie en fanfares.

Verder werkt aan ons Galaconcert mee Geralt van Gemert. Geralt is reeds 28 jaar verbonden aan het Symfonieorkest, tegenwoordig de philharmonie zuidnederland, en heeft hij ook zijn steentje bijgedragen aan de traditionele Vastelaovendconcerten. Tegenwoordig werkt Geralt hoofdzakelijk als freelance zanger met Fanfares, Harmonieën, Big-Bands, Symfonieorkesten en zoveel mogelijk verschillende ensembles.

Vrijdag 3 november en zaterdag 4 november 2017
Zaal open 18.30 uur; Aanvang Galaconcert 19.30 uur