Komend weekend gaat het gebeuren: de eerste Wielderse Carnavalsrevue! In samenwerking met CV De Puime en de toneelvereniging is de afgelopen maanden hard gewerkt aan de voorbereidingen. Tijdens de repetities is met veel inzet (en plezier) van alle ruim 60 deelnemers het programma fijngeslepen.

Drumband en harmonieorkest brengen herkenbare Limburgse en Duitse carnavalsmuziek, wat echt genieten is. Solo zangers zijn Jo Essers en Huip Jaspar, het OLS passeert live de revue en tussen de muziekstukken door zijn er sketches met alledaagse maar absurde situaties. Ook de twee buuttereedners (Car Schins en ons talent Gertrude) zorgen voor hilarische momenten. Theo Kicken speelt op zijn Alphorn samen met het harmonieorkest: uniek!

Voor de zaterdagavond zijn vrijwel alle entreekaarten al verkocht in de voorverkoop. Voor de zondagmiddag zijn nog kaarten verkrijgbaar bij de voorverkoopadressen (Spar Willems en ’t Krieltje) in Wijlre.

Achtergrond

In 2020 viert ook de Wijlrese carnavalsvereniging De Puime een luisterrijk jubileum van 5 x 11 jaar. Twee gevestigde verenigingen die gelijktijdig jubileren: pas in het jaar 2295 zal dat weer het geval zijn. Het ligt dan ook voor de hand om een activiteit samen met de Puime te organiseren: een carnavalsconcert in het Wielderhoes.

“Ouderwetse zitting”
De gebruikelijke activiteiten van de Puime worden door veel mensen in Wijlre bezocht. Carnaval verandert en dat is goed. Daardoor komt het accent steeds meer te liggen op muziek en artiesten die bekend zijn van radio en TV. Wijlre vormt daarbij geen uitzondering op andere plaatsen.
In het royale aanbod van activiteiten is er tot nog toe geen zitting of gezellige avond, waarin centraal staan: luisteren naar een leuke buut, genieten van een leuke sketch, liedjes zingen, genieten van een mooie tekst, een parodie of gewoon gezellig luisteren naar mooie carnavalsmuziek.
Voor de oudere inwoners van Wijlre en mensen die houden van een meer traditionele zitting zoals we die jaren geleden gewend waren, was er geen aansprekende activiteit. Ook deze mensen vieren graag carnaval en daarin proberen we met een carnavalsconcert in revuevorm te voorzien. De harmonie zocht naar een activiteit samen met de carnavalsvereniging en de Puime waren op zoek naar een invulling voor de hiervoor omschreven “zitting”. In de Carnavalsrevue hebben harmonie en Puime elkaar dan ook gevonden.

Wielderse Carnavalsrevue 2020%MCEPASTEBIN%

Carnavalsconcert of carnavalsrevue
De muziek wordt geheel gemaakt door het orkest en de drumband. Oude en nieuwe carnavalsmuziek zorgt voor de nodige ‘stimmung’. Denk daarbij aan medleys van LVK-krakers, maar ook bijvoorbeeld Unter Donner und Blitz, Marsch Konfetti, Amazing Grace en een Alpenhoorn passeren de revue.

Alle optredens tussen de muziekstukken door worden door mensen uit Wijlre verzorgd. Twee buuttereedners uit Wijlre zullen u laten genieten van woordspelingen en laten lachen. Er zijn diverse sketches zoals John Bannier die u meeneemt naar het OLS, clowns die zich in het circus wanen en muzikanten die denken dat ze muziek kunnen maken. Een aantal zangers als Jo Essers en Huip Jaspar zullen u laten genieten van echte Wieldesje liedjes en Wijlrese melodieën: meezingen mag! Uiteraard ontbreken de hoogheden van CV De Puime niet bij deze unieke happening.

Het carnavalsconcert wordt dan ook een “zitting” oftewel de bezoekers gaan op stoelen zitten. Omdat we proberen zo veel mogelijk mensen te laten genieten van het Carnavalsconcert zullen aan de randen van de zaal ook een aantal staplaatsen zijn. We rekenen op ieders medewerking om sta- en zitplaatsen goed te verdelen, waarbij de organisatie waar nodig een
handje toesteekt.

Misschien de start van een nieuwe traditie? We wensen u een mooie Carnavalsrevue toe en een muzikale, carnavalistische en gezellige avond of middag die niet gauw vergeten zal worden.

De entree is € 9,-. De kaarten zijn via voorverkooppunten
bij ‘t Krieltje en Spar Willems én (zolang beschikbaar) bij de avondkassa verkrijgbaar.