Gulpen-Wittem Muziektreffen 2019: hoog muzikaal niveau tijdens marathon van de blaasmuziek

Harmonie Sint Gertrudis Wijlre organiseerde op zondag 7 april in het Wielderhoes de editie 2019 van het jaarlijkse Gemeentelijk Muziektreffen, waaraan door alle harmonieën en fanfares uit de gemeente Gulpen-Wittem werd deelgenomen. De organiserende vereniging beet om 11.30 uur het spits af en de reeks van negen concerten werd om ongeveer 19.45 uur gesloten door fanfare Berg en Dal uit Slenaken.

De prestaties van alle negen deelnemende verenigingen werden beoordeeld door de heer Frenk Rouschop, die de optredens van deskundig en opbouwend commentaar voorzag. De deelnemers presteerden op hoog niveau en de vele muziekliefhebbers in het publiek hebben kunnen constateren, dat alle harmonieën en fanfares binnen de gemeente Gulpen-Witten heel wat in hun mars hebben.

Het gemeentelijke karakter van dit traditionele muziektreffen werd extra onderstreept door de aanwezigheid het College van B&W. Voorzitter Hub Bessems van de organiserende vereniging nam de gelegenheid te baat bij het College een lans te breken voor de blaasmuziek in de gemeente. Hij vroeg het College de harmonieën en fanfares zo veel mogelijk te blijven steunen in het uitvoeren van hun functie in de dorpsgemeenschappen, en ook dit soort gezamenlijke initiatieven te blijven stimuleren.

Dankzij de grote inzet van de leden van harmonie Sint Gertrudis Wijlre en van de vele vrijwilligers, verliep het dagprogramma probleemloos en kijkt de organisatie terug op een geslaagde dag, die hopelijk heeft bijgedragen aan de rijke traditie van blaasmuziek in Gulpen-Wittem.